Monedes locals: Hernani impulsa la moneda local Ekhi amb bonificacions

"Un total de 91 establiments del municipi aplicaran bonificacions d'entre el 5 i el 15% a les compres realitzades per la clientela hernaniarra amb la moneda local ekhi."

Ekhi és la moneda local del municipi d'Hernani que permet fer pagaments entre els membres de la xarxa dins d'un circuit tancat, ja sigui amb les botigues com amb les persones. L'objectiu d'aquesta iniciativa és fomentar l'economia circular al municipi i revitalitzar el petit comerç.

Aquest any 2024 són els mateixos establiments els que ofereixen les bonificacions i és l'Ajuntament qui les complementa. Per això, el Consistori destinarà 160.000 euros.

Més informació sobre aquesta notícia:  El Diario Vasco

La moneda local Ekhi, és una de les experiències que inclou Hernani Burujabees, que es distingeix perquè articula una sèrie de polítiques sectorials d'àmbit local, que plantegen com a objectiu principal la recuperació de sobiranies populars, mitjançant la participació directa de l'àmbit comunitari tant en el disseny com en la implementació i gestió de les polítiques públiques, que es canalitzen mitjançant col·laboracions publico-cooperatiu-comunitàries de diversa naturalesa.

Les monedes socials, són sistemes monetaris geogràficament delimitats que circulen dins d’una determinada regió. Tenen com a objectiu promocionar-hi l’activitat econòmica, donant suport a l’economia local, augmentant la velocitat dels intercanvis i fomentant el seu efecte multiplicador, tot prevenint que els diners s’escapin de la localitat.

La Gerència de Serveis de Comerç, ha publicat una guia metodològica per a la Implementació de monedes locals des de l’Administració pública: una eina per a la dinamització comercial local.

Aquesta guia representa el primer pas perquè els decisors públics disposin d’informació rigorosa, objectiva i fonamentada que els permeti determinar la viabilitat d’una moneda local. Tot això, mitjançant una metodologia que aporta evidències per establir la conveniència o no d’emprar una moneda local que afavoreixi l’optimització dels recursos, a partir de l’anàlisi dels indicadors de l’impacte de la despesa que fa un ajuntament.